Johan Larsson

Om bloggar, internet och annat.

Visa vilka andra bloggar som länkar till din blogg på blogspot.com

Posted by johan på 23 november, 2007

Om du bloggar med Blogger/Blogspot.com så kan du mycket enkelt visa nya länkar från svenska bloggar (indexerade av bloggsökmotorn knuff.se) som länkar till din egen blogg.

Det enda du behöver använda är ett speciellt RSS-flöde från knuff.se samt en inbyggd funktion i Blogspot. Om du t.ex. bloggar på gurkburk.blogspot.com så är RSS-flödet för ev. nya länkar till din blogg http://knuff.se/rss/url/gurkburk.blogspot.com

Följer du instruktionerna i den här bilden så tar det bara sekunder att visa automatiskt uppdaterade länkar till din blogg.

blogspot-howto-feeds.gif

Läs sedan mer om hur man hittar nya länkar från svenska bloggar till en webbadress. Det är förresten lika enkelt att fixa det här om du använder WordPress.

11 svar to “Visa vilka andra bloggar som länkar till din blogg på blogspot.com”

  1. […] kommentarer Visa vilka andra blo… on Hitta nya länkar till din blo…opassande on Hitta nya länkar till din blo…johan on Hitta […]

  2. minna said

    Om det inte fungerar då?
    Det står bara ”Ogiltig feed-URL.”

    Jag använder blogspot.

  3. enkla z said

    Minna:
    Sitter du vid Mozilla Firefox-webläsare (istället för Internet Explorer), så tror jag det funkar bättre

  4. enkla z said

    …förresten, Minna, du har rätt. Jag försökte mata in rss-feeden som ett inmatnings-sidelement på blogspot, & det gick inte.

    Men när jag brände feeden på http://www.feedburner.com, så blev plötsligt Blogspot på gott humör igen 🙂 och adressen kunde matas in som sidelement.

    Johan, hoppas du godkänner min feedburner-lösning, för det verkar vara Blogspot-användares enda metod just nu, om man vill få in ”Hitlänkat via Knuff”.

  5. johan said

    Minna och Enkla Z: Blogspot verkar ha fått för sig att just era flöden är felaktiga (vilket de inte är). Jag klantade mig med en liten sak ett kort tag och Blogspot verkar därför inte bry sig om att ens kolla om era flöden är fixade nu. Det går dock att luras genom att t.ex. slänga på ett snedstreck på slutet – det ger samma resultat, men ser ut som en annan adress.

  6. enkla z said

    Tack!

  7. Charlotte said

    Hur lägger man till detta om man inte har övergått till nya blogger utan måste försöka få in det i en egen mall manuellt?

    D.v.s. hur ska ”feed-koden” se ut som man klistrar in där?

    Charlotte

  8. Charlotte said

    P.S.

    Har samma problem med ”etiketter” som jag också vill ha in manuellt – men jag hittar inte koden och ”feedet”!

    Vet du hur jag kan få in det med ”sax och klister” s.a.s.?

    Min hemmasnickrade bloggmall, med rörliga bilder överst etc, förstörs om jag skulle gå över till nya blogger – därför har jag inte gjort det.

    D.S.

  9. Maria said

    Jag undrar samma sak som Charlotte, eftersom jag inte gått över till ”nya blogger”…jag använder vanlig mall där man matar in html-koder själv. Går man över så förstörs mkt av den layout man redan har.

  10. gagga said

    GOD JUL!

  11. Jack H said

    Det funkar hos mig! Tack.

Kommentera

 
